Tänapäeva ärimaailmas on e-kaubandus edu saavutamiseks ülioluline. Kuna suur osa maailma kaubandusest toimub veebis, on ettevõtted, kellel ei ole e-kaubandust, otsustavalt ebasoodsas olukorras. Kliendid loodavad, et neil on võimalik veebist tooteid ja teenuseid osta ning ettevõtteid, kes seda võimalust ei paku, peetakse sageli ajast maha jäänud. Lisaks pakub e-kaubandus ettevõtetele palju andmeid, mida saab kasutada toimingute ja turundustegevuse parandamiseks. Mõistes, kuidas kliendid oma veebisaidiga suhtlevad, saavad ettevõtted teha muudatusi, mis suurendavad müüki. Tänapäeval ei ole e-kaubandus enam äritegevuse valikuline osa – see on edu vajalik osa.
COVID-19 pandeemial on olnud suur mõju maailmamajandusele ja e-kaubandus pole erand. Pandeemia on kiirendanud üleminekut veebiostlemisele, kuna tarbijad püüavad veebist ostes minimeerida kontakti teistega. See suundumus peaks jätkuma ka pärast pandeemia lõppu, kuna paljud tarbijad on nüüdseks avastanud veebipõhise ostmise mugavuse ja lihtsuse. Lisaks on pandeemia kaasa toonud traditsioonilise jaemüügi vähenemise, kuna ettevõtted on olnud sunnitud uksed sulgema või oma tegevust piirama. See on loonud e-kaubanduse ettevõtetele võimalused oma haarde laiendamiseks ja uue turuosa hõivamiseks. Pandeemia on kaasa toonud muutused ka tarbijakäitumises, kuna rohkem inimesi on otsustanud osta veebist kaupu, mida nad oleksid varem tavapoest ostnud. See hõlmab selliseid esemeid nagu toidukaubad ja kodukaubad, mida ostetakse nüüd e-kaubanduse platvormide kaudu enneolematu kiirusega. COVID-19 pandeemia on seega avaldanud märkimisväärset mõju e-kaubanduse maastikule ja on tõenäoline, et need muutused on pikaajalised.